بررسی بازی Destiny 2 از نگاه وب‌سایت Game Informer؛ کاوشی مدرن در منظومه شمسی

بررسی بازی Destiny 2 از نگاه وب‌سایت Game Informer؛ کاوشی مدرن در منظومه شمسی
بازی ویدئویی Destiny 2 از جمله عناوین چندنفره آنلاین در دسته بازی‌های تیراندازی اول شخص است که فرایند توسعه را تحت مدیریت شرکت Bungie پشت‌سر گذاشته و در نهایت توسط اکتیویژن منتشر شد.
  • جدیدترین بازی ها
بازی ویدئویی Destiny 2 در تاریخ ششم سپتامبر 2017 میلادی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد و در ادامه قرار است نسخه ویژه مایکروسافت ویندوز نیز در تاریخ 24 اکتبر پیش روی مشتاقان قرار گیرد. این بازی، ادامه دهنده راه Destiny و بسته‌های الحاقی آن است. 


امتیازات و موفقیت‌ها
امتیاز متاکریتیک بازی Destiny 2 برای پلی‌استیشن 4 برابر با 85 از 100 بوده و این عنوان امتیاز مشابهی را هم در پلتفرم ایکس باکس وان به خود اختصاص داده است. وب‌سایت Destructoid امتیاز 7.5 از 10 را برای این بازی درنظر گرفته است. وب‌سایت‌های EGM و Game Spot امتیاز 8 از 10 و وب‌سایت‌ IGN نیز امتیاز 8.5 از 10 را برای دستینی 2 درنظر گرفته‌اند. گیم‌ اینفورمر امتیاز 9 از 10 را در بررسی این بازی لحاظ کرده است. این در حالی است که Game Revolution  امتیاز 4.5 از 5 و وب‌سایت Games Radar هم امتیاز 5 از 5 را برای این بازی درنظر گرفته‌اند. 

دستینی 2 در هفته آغازین ورود به بازار ژاپن موفق شد آمار فروش 50263 کپی را به ثبت برساند و در صدر جدول فروش هفتگی بازی‌های ویدئویی قرار گیرد. 

گیم‌پلی
Bungie با فراموش کردن تجربه سه ساله و بازنشانی تمامی شخصیت‌ها در دستینی 2، خطرپذیری ویژه‌ای انجام داده است. خطر پذیری که در نهایت به نوآوری تازه در محیط بازی دستینی 2 منجر شده و شانس تازه‌ای را برای گیمرهای این عنوان فراهم کرده است تا مراحل بازی را با حس و حال تازه‌ای تجربه کنند. نتیجه این فرایندها دست‌یابی به بازی معقول‌تر و جذاب‌تر بوده که در آن خطی شفاف و واضح در گیم‌پلی و داستان دیده می‌شود.

تازه واردها به دنیای دستینی 2 همان سطح از جذابیت را شاهد خواهند بود که سال‌های سال، دستینی با این قابلیت، گیمرهای زیادی را به خود جذب کرده بود. با سفر صدساله به سمت آینده، در دستینی 2 سرنوشت بشریت تحت تاثیر ماهیت بیگانه و قدرتمندی قرار گرفته است که بر کل منظومه شمسی سایه افکنده است. این عنوان، ساختار فانتزی و ترکیب علمی تخیلی را در گیم‌پلی ادغام کرده است. در جریان بازی، تیراندازی از دید اول شخص در کنار دسترسی به نیروهای جادویی به چشم می‌خورد. شخصیت شما در مسیر بازی، از نظر قدرت و توانایی، در کنار دوستانتان شکل پیدا می‌کند. 
اگر نسخه اول دستینی را معرفی کننده جهانی تازه بدانیم، دستینی 2 داستانی را در بر می‌گیرد که تغییراتی معنادار را در وضعیت و ساختار آن ایجاد می‌کند. وضعیتی که در آن هیچ اشاره‌ای به تاریکی مطلق نشده و در عوض در تمام جریان بازی، تمرکز روی روشنایی به عنوان نیرویی که باعث تمایز بشر از موجودات دیگر شده و نمادی برای امیدواری، از جان گذشتگی و انعطاف‌پذیری است به چشم می‌خورد. 

ماجراجویی بازی، ستودنی است اما جادو و راز و رمزی که انتظار داشتیم به چشم نمی‌خورد. داستان‌های مرموز از همان بدو ورد به محیط نیز باعث شده دنیای بازی بزرگ‌تر و البته عجیب‌تر به نظر برسد. از همین رو اطمینان نداریم که Bungie توانسته باشد مدیریت جایگزینی شخصیت‌هایی نظیر Awoken Queen یا طراحی مفاهیمی نظیر Grimoire را با جایگزین‌های برابر و مناسب انجام دهد. اکثر دشمنان نیز از بازی دستینی 1 منتقل شده و با تغییر جزئی در این نسخه به چشم می‌خورند. 
علاوه بر این، نبود گزینه‌ای برای انتخاب طراحی‌های فردی حملات و وارد کردن آن‌ها به بخشی از استراتژی‌های بزرگ‌تر نیز به چشم می‌خورد. اگرچه عملکرد شخصیت‌های بازی در قالب تیم‌های گروهی جذاب و ستودنی است اما تغییر این روند نیز می‌توانست در نوع خود جذاب باشد. 
محیط جذاب و طراحی نفس‌گیر بازی تا حدود زیادی حالت رمزآلود داستان را که دنبال آن بودیم حفظ کرده است. این ترکیب در کنار قطعات صوتی ارکسترال و تاثیرگذار قرار می‌گیرد. تمامی موقعیت‌های مکانی (یا همان سایت‌ها) مهمی که در دستینی 2 بازدید می‌کنید، جادویی، جذاب و پهناور هستند. 
در بخش Crucible شاهد اعمال تغییرات چشمگیر در زیرمجموعه‌های مختلف هستیم. علاوه بر این، نبردهای رو در رو در تک تک لحظات، حالا شکل و شمایلی رقابتی‌تر به خود گرفته‌اند. کار تیمی در تمام مدها ارزش بالایی داشته و نبردها و رویارویی‌ها نیز به زمان بیشتری برای نتیجه گرفتن نیاز دارند. 

تمامی مسابقات Crucible می‌طلبند تا گیمر در مسیرهای مختلفی حرکت کند. با وجود این، همچنان می‌توان به محدود کردن گیمرها به دو پلی‌لیست بازی سریع یا حالت رقابتی خرده گرفت. به بیان دیگر، بهتر بود این امکان در اختیار گیمر قرار می‌گرفت تا مد دلخواه و مورد علاقه خود را انتخاب کند. 
انتخاب شما در خصوص کلاس Hunter، Titan یا Warlock، تجربه شما را شکل خواهد داد. تمامی کلاس‌ها گیم‌پلی جذابی را به ارمغان خواهند آورد و شما را به هدف می‌رسانند. در جریان بازی نیز روند همواری را از آغاز تا پایان بازی شاهد هستیم. سیستم کلن (Clan) مانند جدید نیز گروه‌های دوستان و کار تیمی را با اهمیت بیشتری مطرح خواهد کرد. 

جمع‌بندی
به‌طور کلی مفهوم بازی بر این استوار شده که پس از حملات ویران‌کننده باید به دوستان خود بپیوندید و با نگاهی فانتزی گونه، آینده منظومه شمسی را مورد جستجو و کاوش قراردهید. 
از نظر ساختار گرافیکی، طراحی چشم‌نواز در جای جای بازی به چشم می‌خورد. ترک‌های صوتی بازی کاملاً حس گیمر را برمی‌انگیزند و صدای شخصیت‌ها نیز اسکریپتی هماهنگ با گیم پلی را تداعی می‌کنند. 
نبردهای طراحی شده توسط Bungie هم کاملاً با استانداردهای موجود در بازار هم‌خوانی دارند. 

منبع: Game Informer
  • دانلود نرم افزار | سافت گذر

نظرات کاربران (0 عدد)

اولین نفری باشید که در مورد این نقد نظر میدهد.

ثبت نظر

کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
ثبت نظر