مقایسه کانن EOS 5D Mark III با سونی A7 II

مقایسه کانن EOS 5D Mark III با سونی A7 II
اگر در حال ارتقای دوربینتان به یک دوربین فول فریم هستید، آیا باید با دوربین های DSLR رایج و سنتی ادامه دهیم یا یک دوربین کامپکت بدون آینه انتخاب کنیم؟ شانس اینجاست که شما احتیاج دارید که حداقل یک جفت لنز جدید بخرید، ولی وسوسه تعویض برند یا حتی کلاٌ نوع متفاوت دوربین هم وجود دارد. ما در اینجا کانن EOS 5D Mark III را با سونی A7 II مقایسه کردیم.
  • جدیدترین بازی ها
مقایسه کانن EOS 5D Mark III با سونی A7 II

هر دو دوربین از همه نظر دارای ویژگی های بسیار جذابی هستند: دوربین هایی که تعداد پیکسل های آنها هوش از سر شما میبرد وعکاسی پرتره تا چشم انداز را تحت پوشش قرار می دهند.

دو تا از دوربین های محبوب ما کانن 5D Mk III SLR و سونی بدون آینه A7 II ILC هستند.

فاکتور اصلی در انتخاب هر سیستم دوربین، عمق و عرض خود سیستم می باشد. وقتی دوربین های SLR کانن با لنز و انواع لوازم جانبی همراه می شوند، شما را برای انتخاب به تردید می اندازد.

دوربین های بدون آینه سونی پیشنهاد جدیدتری هستند، به خصوص در مدل های فول فریم، اما در چند سال گذشته طیف وسیعی از لنزهای E-mount به بازار عرضه شده که با استفاده از یک تبدیل کننده با لنزهای A-mount نیز سازگار است.

مقایسه کانن EOS 5D Mark III با سونی A7 II: ویژگی ها

کانن به عنوان دوربین سطح حرفه ای اعلام کرده، 5D Mk III مجموعه ای از ویژگی های چشمگیر دارد. ویژگی هایی نظیر فوکوس خودکار 61 نقطه ای با 41 نقطه نوع متقاطع و پنج نقطه double-cross، اندازه گیری 63 منطقه ای و محدوده کار 2EV تا 18EV.

سنسور 22٫3 مگاپیکسلی به روزترین سنسور تصویر با آخرین استانداردهای روز است و به افزایش محدوده حساسیت ایزو از 100 تا 25600 که تا 102400 قابل افزایش است کمک می کند.

منظره یاب یک منشور پنج ضلعی با کیفیت، با پوشش کادر 100% است که تصاویری شفاف و واضح را نمایش می دهد.

به نوبه خود، سونی فاز هیبریدی یا سیستم کنتراست فوکوس خودکار با 117 نقطه فعال در سنسور تصویر دارد. بدون بازتاب آینه، امکان داشتن واحد فوکوس خودکار مجزا وجود ندارد.

سیستم های فوکوس خودکار سنسوردار ممکن است سرعت پایینی داشته باشند، اما سونی ادعا می کند که 30% افزایش سرعت فوکوس خودکار برای سیستم هیبریدی در A7 اصلی و 50% ارتقا در عملکرد ردیابی AF داشته است.

محدوده حساسیت برای فوکوس خودکار -1EV تا 20EV می باشد، در نتیجه برای فوکوس در نور بسیار کم در برابر کانن شکست می خورد. یک سیستم اندازه گیری 1200 منطقه ای وجود دارد که دوباره به جای واحد های مجزای ویژه دوربین های SLR، به طور مستقیم از سنسور تصویر گرفته شده است. محدوده حساسیت آن نیز بسیار گسترده و از 50 تا 25600 است ولی برخلاف کانن، قابل افزایش نیست.

بدون آینه بازتابی، طبیعتاٌ سونی نمی تواند منظره یاب اپتیکال داشته باشد اما، با اینکه برخی از سیستم های CSC (دوربین های کامپکت) کاملا منظره یاب را حذف کرده اند، سونی منظره یاب الکترونیکی داخلی (EVF) دارد. این منظره یاب رزولوشن زیاد 2359000 نقطه ای را به رخ می کشد و مانند منظره یاب اپتیکال کانن پوشش کادر 100% دارد.

یکی از ویژگی هایی که همیشه برای عکاسی بدون سه پایه خوشایند است، لرزشگیر تصویر است. کانن هرگز دوربین SLR فول فریمی که دارای سنسور لرزشگیر حرکت باشد تولید نکرده و 5D Mk III نیز از این قاعده مستثنی نیست. اگر لرزشگیر می خواهید، شما ناچار هستید لنزی که دارای لرزشگیر است را بر روی دوربین خود نصب کنید.

لنز های کانن مانند تامرون و سیگما لرزشگیر دارند. بر خلاف کانن، سونی A7 II اولین دوربین فول فریم جهان است که به سنسور لرزشگیر تصویر مجهز است. این سیستم یک طراحی پنج محوره بسیار پیشرفته است که مجهز به سیستم اصلاح نه تنها در نمودار X و Y، بلکه برای درجه و انحراف است.

A7 II به خوبی با Wi-Fi و NFC داخلی ارتباط برقرار می کند، در حالی که 5D Mk III هیچ یک از اینها را ندارد. به طور عجیبی A7 II شارژر باطری مجزا ندارد و شما مجبور هستید کل دوربین را از طریق سوکت USB به شارژر متصل کنید.

این مساله هنگامی که می خواهید با باطری یدکی عکاسی کنید و باطری اصلی را شارژ کنید، بسیار بی معنی به نظر می آید. در نهایت یک شارژر باطری اضافه جداگانه قابل خریداری است. عمر باطری که 350 شات است در مقایسه با 950 شات کانن، خیلی ضعیف است.

مقایسه کانن EOS 5D Mark III با سونی A7 II: ساختار

1

A7 II و 5D Mk III را کنار یکدیگر قرار دهید. ظاهر کانن، سونی را کوتوله نشان می دهد، اما ویژگی های آنها نشان می دهد که کانن فقط 16 میلی متر عمیق تر است.

این مساله به خاطر منظره یاب بیرون زده و گریپ انگشتی ان در هر دو طرف بدنه باریک آن است. در مقایسه وزن 950 گرمی با 599 گرم، کانن بیشتر از 50% سنگین تر است.

جنس بدنه هر دو دوربین بیشتر از آلیاز منیزیم است تا وزن را پایین بیاورد و استحکام را افزایش بخشد. هر دو دوربین در برابر نفوذ هوا محفوظ هستند و در مقایسه دکمه چرخان و کلید ها، هر دو دوربین کیفیتی با استانداردهای بالا دارند.

در نظر داشته باشید که سونی در سال 2015 و سه سال بعدتر از کانن به بازار عرضه شده اما جای تعجب است که صفحه لمسی ندارد. با این حال مکانیسم واشو دارد که در کانن نیست.

در بالای دوربین، کانن یک صفحه LCD کوچک دارد، اما در سونی حذف شده است و هیچ فضایی برای آن در نظر گرفته نشده است.

کانن ساخت دوربین های SLR را از سال 1959 آغاز کرده، بنابراین زمان زیادی در اختیار داشته تا عملکرد آن را مرتب کند. بدنه نسبتا بزرگ آن فضای زیادی را برای دکمه های مختلف بدون احساس محدودیت به وجود می اورد.

در واقع، سایز فیزیکی و وزن آن موجب راحتی کار با آن می شود و وقتی از لنز های فول فریم بزرگ استفاده می کنیم، تعادل بالایی ایجاد می کند.

ارائه و قرار دادن دکمه چرخان حالت های عکاسی با سه تنظیم سفارشی، ردیفی از دکمه ها در بالا سمت راست و پشت دوربین در سمت چپ، دکمه چند کاره جوی استیک شکل و دکمه چرخان کنترل سریع، همگی کنترل دوربین را آسان تر می کند.

این فوق العاده است که وقتی در حال پیاده روی در خیابان هستید، در تپه ای کوه پیمایی می کنید یا به آن سر دنیا می روید، دوربین کوچکی همراه خود داشته باشید.

با این حال، کار با آن می تواند چیزی بینابین باشد. هنگام استفاده از لنزهای سنگین جلوی آن سنگین می شود و تعادل ان بر هم میریزد، در حالی که اندازه گریپ آن کوچک است و احساس راحتی برای حمل دوربین ایجاد نمی کند.

همچنین، بدون فضای کافی، می بینید که دکمه های معمولی و چرخان بر ای تنظیمات مهم عکاسی سخت هستند و وقتی که دوربین را در دست گرفته اید ممکن است به صورت اتفاقی دستتان به آنها برخورد کند.

سونی تعادل خوبی را ایجاد می کند، چیدمان دکمه های زیاد کنترل و چرخان را مدیریت می کند، در حالی که هنوز فضای کافی برای گریپ راحت خود دارد.

در حالی که در گذشته از سونی به خاطر گزینه های سفارشی سازی کم انتقاد می شد، A7 II دکمه های سفارشی سازی، منو و تنظیمات بسیاری دارد تا عکاسی را برای شما آسان کند.

ایرادی که به سونی وارد می شود اینست که انگشت دست راست شما با دکمه جبران نوردهی به طور تصادفی برخورد می کند و تنظیماتی که نمی خواهید را ناخواسته اعمال می کند. برخی این ایراد را به دکمه چرخان کنترل سریع کانن نیز می گرفتند اما حداقل اهرم قفل برای غیر فعال کردن عملکرد آن وجود دارد.

مقایسه کانن EOS 5D Mark III با سونی A7 II: عملکرد

در مورد عملکرد سونی، سیستم لرزشگیر SteadyShot لرزش های دوربین را مهار می کند. سونی ادعا می کند که با 4٫5 توقف این کار را انجام می دهد ولی در آزمایش ما چهار توقف بود که البته در لرزشگیرهای اپتیکال داخل لنز برابر همان 4٫5 خواهد بود.

لرزشگیرهای اپتیکال برای عکاسی های تله بهترند اما یک ترفند شسته و رفته از سونی این است که اگر لنزهای تثبیت کننده را بر روی دوربین نصب کنیم، سیستم به صورت خودکار انتخاب می کند که کدام یک برای عملکرد دوربین بهتر است.

طبق ادعای سونی، فوکوس خودکار A7 II به صورت قابل ملاحظه ای سریع تر از A7 است، اما کانن هنوز هم برتری دارد، حداقل وقتی با لنزهای سیستم التراسونیک نوع حلقه ای همراه می شود. این قضیه در مورد فوکوس خودکار پیاپی نیز مشابه است، جایی که کانن در توانایی خود در قفل ماندن بر روی اجسام متحرک هنوز هم حرف اول را می زند.

این مساله به کانن برای عکس های ورزشی و حیات وحش ارجحیت می دهد. عملکرد دیگری که ارتقا یافته است اینست که ماکزیمم سرعت درایو پی در پی کانن 6 فریم بر ثانیه است در حالی که این عدد برای سونی 5 فریم بر ثانیه می باشد.

حالت ارزیابی اندازه گیری کانن به شدت به سمت نقطه یا نقاط فعال فوکوس تمایل دارد که به فوکوس خودکار دست می یابد، اما با این حال نتیجه از طرف سونی قابل پیش بینی تر است. در آزمایش ما، سونی اغلب سایه روشن ها را از بین برد در حالی که ما برای افزایش روشنایی مناطق سایه در صحنه های با کنتراست بالا تلاش می کردیم.

مقدار واقعی محدوده دینامیکی در هر دو دوربین مشابه است اما وقتی روشن است، Auto Lighting Optimizer کانن کمی از D-Range Optimizer سونی موثرتر است.

اجرای رنگ ها در کانن کمی به گرمی تمایل دارد و رنگ پوست را طبیعی تر و خوشایند تر نشان می دهد، همچنین مقدار کمی رنگ طلایی به عکس های چشم انداز اضافه می کند. جنبه منفی ان اینست که، وقتی از تعادل رنگ سفید خودکار استفاده می کنیم، سونی از لحاظ فنی کمی دقیق تر است.

برای عکاسی نور کم، هر دو دوربین در از بین بردن نویز در تنظیمات حساسیت کم و متوسط به خوبی عمل می کنند. با این حال کانن در ایزوی 1600 و بالاتر، عکس های واضح و شفافی با جزئیات ظریف ارائه میدهد.

یکی از جنبه های مهم عملکرد دوربین که نیاز به بررسی دارد منظره یاب است. منظره یاب سونی به خاطر واحد الکترونیکی خد عالی است اما با نوع اپتیکال کانن قابل مقایسه نیست. منظره یاب کانن دیدن حتی کوچکترین جزئیات را به خصوص در فضاهای با نور زیاد یا تاریک با کنتراست بالا را آسان تر می کند.

منظره یاب الکترونیکی سونی در تنظیمات نوردهی و استفاده از جبران نوردهی خود “رویکرد چیزی که می بینید، چیزی است که می گیرید” دارد. برای اینکه در دوربین های کانن یا دیگر SLR ها، احتیاج است که به حالت Live View بروید یا از صفحه پشتی استفاده کنید.

مقایسه کانن EOS 5D Mark III با سونی A7 II: نتیجه گیری

ما می توانیم به آسانی به مزایا و معایب هر دوربین اشاره کنیم و جلوی ضرر خود را بگیریم اما به جای آن نظر قاطع خود را اعلام کردیم. کانن 5D Mk III دوربین بهتری از A7 II است.

عملکرد کلی و کیفیت منظره یاب به اندازه کافی خوب است که ارزش افزایش سایز و وزن را داشته باشد. اندازه گیری در حالت evaluative/multi قابل اطمینان تر است و فوکوس خودکار در ردیابی اشیا متحرک بهتر عمل می کند.

در مورد کیفیت تصویر، کانن رنگ پوست زیباتری ارائه می دهد و گرمای بسیار کم ولی بسیار جذابی به رنگ ها می دهد. همچنین در تنظیمات حساسیت بالا در شرایط نور کم تصاویری با جزئیات غنی و شفاف تر ایجاد می کند

در زیر نور آفتاب، تنظیم کننده محدوده دینامیکی برای افزایش جزئیات سایه در حین از بین بردن سایه روشن ها موثر تر است.

اشتباه نکنید: سونی A7 II یک دوربین به شدت توانمند است که ساخت خوب و ویژگی های غنی دارد. اما کانن 5D Mark III نسبت به آن برتری دارد.

2

EOS 5D Mark III کانن

ویژگی ها: 5/4

ساختار: 5/4٫5

عملکرد: 5/5

قیمت: 5/4

از لحاظ کلی: 5/4٫5

سونی A7 II

ویژگی ها: 5/4٫5

ساختار:5/4

عملکرد: 5/4

قیمت: 5/4


منبع: دیجی سنتر
  • دانلود نرم افزار | سافت گذر

بررسی های دیگر این محصول(1 عدد)

نظرات کاربران (0 عدد)

اولین نفری باشید که در مورد این نقد نظر میدهد.

ثبت نظر

کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
ثبت نظر