نگاهی به بازی ویدئویی The Legend of Zelda: Breath of the Wild

نگاهی به بازی ویدئویی The Legend of Zelda: Breath of the Wild
بازی ویدئویی The Legend of Zelda: Breath of the Wild از جمله عناوینی است که در دسته بازی‌های ویدئویی اکشن - ماجراجویی، فرایند توسعه و عرضه را در زیرمجموعه شرکت نینتندو پشت‌سر گذاشت و در نهایت برای کنسول‌های بازی نینتندو سوئیچ و Wii U عرضه شد.
  • جدیدترین بازی ها
این بازی، از جمله عناوین زیرمجموعه سری The Legend of Zelda به حساب می‌آید که در آن شخصیت جذاب این مجموعه به نام Link  با شنیدن صدایی رازآلود، از خواب 100 ساله بیدار می‌شود. این صدا او را به سمت مبارزه و در نهایت، شکست Calamity Ganon راهنمایی می‌کند تا او مانع از نابودی پادشاهی Hyrule شود. 
گیم پلی این مجموعه و المان‌های موجود در بازی، تا حد زیادی از دیگر عناوین عرضه شده در قالب این سری الگوبرداری شده‌اند که گیمر را در دنیای باز در محیط بازی قرار می‌دهند. در این بین موتور گرافیکی قدرتمند، تصاویر گرافیکی و فرامین صوتی که در طول بازی می‌شنویم نیز به جذابیت این عنوان کمک کرده‌اند. 
بدنیست بدانید بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild ابتدا در سال 2013 میلادی رونمایی شد. در ادامه برنامه‌ریزی‌های نینتندو به نحوی رقم خورد تا این عنوان به طور انحصاری در سال 2015 میلادی برای Wii U عرضه شود اما در ادامه در این راه دوبار تاخیر ایجاد شد تا در نهایت در تاریخ سوم مارس 2017 میلادی شاهد عرضه این بازی باشیم. این بازی عنوانی بود که از همان بدو عرضه نینتندو سوئیچ به بازار، برای این کنسول و همچنین Wii U در دسترس قرار گرفت. 

Breath of Wild از زمان عرضه به بازار تاکنون، بارها و بارها تحسین منتقدان را به همراه داشته است تا در زمره بهترین عناوین بازی‌های ویدئویی تمام دوران قرارگیرد. منتقدان بیش از هرچیز، پایان باز این عنوان را در کنار گیم‌پلی جذابی که گیمر را به اکتشاف و کاوش هرچه بیشتر تشویق می‌کند تحسین کرده‌اند. این در حالی است که انتقادهای کمی هم به عملکرد فنی بازی در بدو عرضه آن به بازار صورت گرفته است. 

کارگردان این عنوان Hidemaro Fujibayashi، تولیدکننده آن Eiji Aonuma و آهنگ‌سازهای آن هم Manaka Kataoka و Yasuaki Iwata هستند. نویسنده روایت‌های بازی هم Akihito Toda نام دارد. 

گیم پلی
Breath of the Wild در زمینه محیط در دسترس بازی، تفاوت فاحشی با آنچه در اکثر سری‌ بازی‌های The Legend of Zelda شاهد بودیم دارد. این عنوان، دنیای وسیعی را پیش روی گیمر قرار می‌دهد که حدود دوازده برابر بزرگ‌تر از دنیای باز سری Twilight Princess از دیگر زیرمجموعه‌های The Legend of Zeld است. در این مجموعه تمرکز کم‌تری هم روی ورود و خروج‌های تعریف شده از مناطق مختلف صورت گرفته است. مشابه با آنچه در نسخه اولیه The Legend of Zelda شاهد بودیم، گیمر با دستورالعمل‌هایی محدود وارد دنیای بازی می‌شود و این امکان در اختیار او قرار می‌گیرد تا به طور آزادانه در فضای موجود به گشت و گذار بپردازد. 

گیمر با در اختیار گرفتن کنترل شخصیت اصلی بازی یعنی Link این امکان را خواهد داشت تا به‌طور‌آزادانه به گشت و گذار در Hyrule بپردازد. در این بین می‌توانید از قابلیت‌هایی نظیر دویدن، بالارفتن از موانع، شناکردن، پرواز با پاراگلایدر و دیگر قابلیت‌ها هم استفاده کنید. بر خلاف عناوین دیگر که در آن لینک، سلاح‌های کلیدی و خاصی را برای استفاده دائم در اختیار می‌گرفت در این مجموعه باید آیتم‌های مختلف را از دل طبیعت بدست آورید. در این بین می‌توانید آیتم‌هایی نظیر سلاح‌های کوتاه‌برد، کمان و سپرهایی که البته در اثر استفاده زیاد می‌شکنند را در اختیار داشته باشید.

اکثر آیتم‌ها، استفاده‌های متفاوت و متنوعی دارند. به عنوان مثال می‌توانید از سلاح‌های چوبی برای روشن کردن آتش هم استفاده کنید یا می‌توانید سپر دفاعی خود را به اسنوبورد تبدیل کنید. 
گیمر می‌تواند غذا و مواد مختلف را هم از محیط به دست بیاورد. به عنوان مثال می‌توانید با شکار حیوانات به تامین گوشت بپردازید یا حتی سنگ‌های گران‌قیمت را از معادن استخراج کنید. حتی با ترکیب مواد اولیه و مواد مختلف می‌توانید غذاهای متفاوتی را آماده کنید. 
در جریان بازی باید به شدت مراقب تغییرات آب و هوایی باشید. به عنوان مثال، آب و هوای سرد، در صورتی که لینک لباس گرم نپوشید باشد یا غذاهایی با طعم تند نخورد تحت تاثیر آسیب‌های محیطی قرار خواهد گرفت. یا به عنوان مثالی دیگر، در زمان بروز طوفان، باید توجه داشته باشید که رعد و برق توسط اشیای فلزی، جذب خواهد شد. 

موقعیت‌های مکانی مهم در قلمرو حرکت کاربر، برج‌ها و مقبره‌ها هستند. فعال کردن برج‌های جدید، به میزان قلمروتحت حاکمیت کاربر روی نقشه اضافه خواهد کرد. با وجود این، نام‌ مکان‌ها ممکن است تا زمانی که کاربر به کاوش در آن محیط بپردازد، به لیست موجود روی نقشه اضافه نشود. مقبره‌ها هم جایگزین سیاه‌ چاله‌های سنتی در این مجموعه شده‌اند. مقبره‌ها از چالش‌های کوچک‌تری تشکیل می‌شوند که ممکن است حل یک معما یا نبرد برعلیه دشمنان روباتیک باشد. برای ورود به برخی مقبره‌ها هم ابتدا باید معمایی را حل کنید تا مجوز ورد به مقبره را بدست آورید. 
با پاکسازی این مقبره‌ها گوی‌های درخشانی را بدست خواهید آورد که می‌توانید در ازای معامله آن‌ها انرژی بیشتری را دریافت کنید. با حل کردن معماهای مختلف در دنیای باز این مجموعه نیز می‌توانید به کوروک‌ها (Koroks) دستری پیدا کنید. با حل کردن معماها می‌توانید دانه‌های کوروک را بدست آورده و در ازای تبادل آن‌ها بتوانید اندازه انبار مهمات را برای در اختیار داشتن تنوع بیشتری از اسلحه، سپر و تیر و کمان گسترش دهید. 

امتیاز از نگاه وب‌سایت‌های مطرح
در پایان بد نیست بدانید امتیاز متاکریتیک The Legend of Zelda: Breath of the Wild برای کنسول نینتندو سوئیچ، 97 از 100 بوده و این بازی برای Wii U نیز امتیاز 96 از 100 را به خود اختصاص داده است. امتیاز این بازی از وب‌سایت Destructoid، گیم اینفورمر، گیم اسپات، Polygon، VideoGamer و IGN هم 10 از 10 اعلام شده است. وب‌سایت یوروگیمر، گیم رولوشن، گیم رادار و جاینت بمب هم 5 ستاره از مجموع پنج ستاره ممکن را برای این عنوان درنظر گرفته‌اند. 
این عنوان در رویداد Game Critic Awards جایزه عنوان بهترین بازی اکشن-ماجراجویی، بهترین بازی کنسول و بهترین نمایش را به خود اختصاص داد. در Gamescom 2016 عنوان بهترین بازی گیمزکام و بهترین بازی Wii U به این عنوان اختصاص پیدا کرد. در گیم اواردز 2016 میلادی هم The Legend of Zelda: Breath of the Wild به عنوان بازی که بیشترین انتظار را از سوی کاربران در پی داشت انتخاب شد. 

منبع: نقدستان
  • دانلود نرم افزار | سافت گذر

نظرات کاربران (0 عدد)

اولین نفری باشید که در مورد این نقد نظر میدهد.

ثبت نظر

کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
ثبت نظر