پیش نمایش Uncharted 4: A Thief’s End | برای دیدن ثروت آماده‌ای؟

پیش نمایش Uncharted 4: A Thief’s End | برای دیدن ثروت آماده‌ای؟
طوفان ناتی‌داگ در نسل هفتم کنسول‌ها باعث شد تا صبر و تحمل برای تجربه چهارمین نسخه از سری Uncharted به معنای واقعی کلمه سخت شود. Uncharted 4: A Thief’s End مورد انتظارترین بازی دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 و یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های نسل حاضر خواهد بود. با نقدستان و پیش‌نمایش این بازی همراه باشید.
  • جدیدترین بازی ها
شاید هیچ‌کسی فکرش را هم نمی‌کرد که استودیوی ناتی‌داگ، سازنده‌ بازی‌هایی نظیر Crash Bandicoot و Jak and Daxter در سال‌های نه‌چندان دور، دست به ساخت یک اکشن ماجراجویی مهیج و سینمایی بزند. درواقع این یک مسیر کاملا جدید برای استودیویی بود که تاکنون تجربه‌ ساخت چنین بازی‌هایی را نداشت. جمعی از اعضای استودیو در زمان ساخت اولین نسخه از مجموعه Uncharted به نام Drake’s Fortune از ناتی‌داگ جدا شدند، چرا که توان ساخت چنین بازی بزرگی را در خود و تیم ناتی‌داگ نمی‌دیدند. از طرفی برای تقویت نیروی کاری در استودیو، افراد بسیاری استخدام شدند. موضوعی که آسان نبود و این‌که اعضای جدید با سیاست‌ها و شیوه کاری ناتی‌داگ آشنا شوند، خود به تنهایی یکی از مشکلات بزرگ آن زمان بود.

 Drake’s Fortune در سال 2007 به‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 3 منتشر شد و با وجود این‌که بازی خوبی بود، اما نتوانست مثل عناوین سابق استودیوی ناتی‌داگ بدرخشد. تنها دو سال پس از آن، نسخه دوم با نام Among Thieves منتشر شد و به یکی از بهترین عناوین نسل هفتم کنسول‌ها تبدیل شد. علاوه بر این، به‌عنوان بهترین بازی سال 2009 نیز معرفی شد تا همه از چنین جهش بزرگی از سوی ناتی‌داگ متعجب شوند. Among Thieves آن‌قدر نسبت به نسخه اول پیشرفت کرده بود که کسی نمی‌توانست باور کند!

دو سال بعد نسخه سوم با نام Drake’s Deception نیز منتشر شد و رضایت طرفداران و منتقدین را بدنبال داشت. جایگاه ناتی‌داگ با ساخت سه‌گانه آنچارتد تثبیت شده بود و این مجموعه به یکی از بهترین و پرطرفدارترین عناوین نسل هفتمی تبدیل شده بود. اما این پایان کار ناتی‌داگ نبود و تنها مدتی قبل از عرضه کنسول‌های نسل هشتمی و پلی‌استیشن 4، بازی جدیدی از این استودیو با نام The Last of Us منتشر شد و همه را غافلگیر کرد. یک بازی کاملا متفاوت و آخر‌الزمانی که به راحتی توانست به یکی از پرافتخارترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود.

با این اوصاف و موفقیت‌های پی‌در‌پی ناتی‌داگ، همه منتظر تجربه‌ یک بازی بزرگ از این استودیو برای پلی‌استیشن 4 بودند. گرچه نسخه Remastered بازی The Last of Us‌ در همان اوایل نسل هشتم برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد و مورد استقبال قرار گرفت، اما معرفی چهارمین نسخه از مجموعه Uncharted‌ چیزی بود که طرفدارها را هیجان زده کرد. سونی و ناتی‌داگ دوباره تصمیم به ادامه دادن ماجرای نیتن دریک (Nathan Drake) گرفتند و چه چیزی می‌توانست بهتر از این باشد؟! نسخه چهارم با یک تریلر سینمایی و چندثانیه‌ای معرفی شد و انتظارها آغاز شد.



درست زمانی که اعضای استودیو ناتی‌داگ مشغول ایده‌پردازی برای ساخت بازی بعدی خود بودند و حتی صحبت‌هایی از The Last of US 2 در میان بود، با سفارش بخش سرگرمی‌های سونی، نسخه‌ چهارم Uncharted در دستور کار قرار گرفت. بازی Uncharted 4: A Thief’s End (عاقبت یک دزد) خیلی زود با نمایش‌های فوق‌العاده خود توانست این اطمینان را به طرفدارها بدهد که با یک بازی بسیار بزرگ طرف خواهیم بود. زمانی که هیچ‌کدام از بازی‌های نسل هشتمی در ارایه جلوه‌های بصری به شکلی که انتظارش می‌رفت ناکام مانده بودند، نمایش 15 دقیقه‌ای Uncharted 4‌ در رویداد پلی‌استیشن سال 2014 همه را شگفت زده کرد. پس از آن و در نمایشگاه E3 خرداد گذشته بود که نمایش 15 دقیقه‌ای دیگری را دیدیم که پیشرفت‌های بسیار زیادی در آن قابل مشاهده بود که در طول این مقاله، حتما به این دو نمایش اشارات بیشتری خواهیم داشت.

داستان نسخه چهارم، سه سال پس از اتفاقات Uncharted 3: Drake’s Deception رخ می‌دهد. نیتن دریک قهرمان اصلی مجموعه آنچارتد، شکار گنج را کنار گذاشته و در کنار همسرش الینا فیشر (Elena Fisher) زندگی آرامی را تجربه می‌کند. گویی دیگر صبر و تحمل الینا به سر آمده و نیتن به او قول داده تا از خطر دوری کرده و در کنارش به یک زندگی معمولی بسنده کند. در این میان سم دریک (Sam Drake) برادر نیتن از راه می‌رسد. نیتن که در تمام این مدت تصور می‌کرد سم بر اثر اصابت گلوله کشته شده، حالا برادرش را در مقابل خود می‌بیند، آن هم در حالی که از او طلب کمک می‌کند! نیتن که زندگی بدون ماجراجویی و شکار گنج برایش بی‌معنی و خسته‌کننده شده، با سم همراه شده و ماجراجویی جدیدی آغاز می‌شود.

برادران دریک در نسخه چهارم برای یافتن گنیجنه‌ی «هِنری اَوِری» وارد جنگل‌های ماداگاسکار می‌شوند و این پایان کار نیست، زیرا مشکلات فراوانی در این راه وجود دارد. شاید بتوان مهم‌ترین قسمت داستان بازی را، دوراهی بوجود آمده بر سر راه نیتن دانست. او از طرفی به الینا قول داده تا خود را به خطر نیندازد، و از طرفی برادرش از او کمک خواسته و او نمی‌تواند چنین پیشنهادی را رد کند. همین موضوع باعث شده تا سازندگان تاکید زیادی رو روابط احساسی بین شخصیت‌های بازی داشته باشند. از طرفی داستان و فضای بازی بسیار تاریک‌تر و جدی‌تر از نسخه‌های قبلی به‌نظر می‌رسد. کار جالبی که تیم نویسندگان بازی انجام داده، به تصویر کشیدن چهره‌ متفاوتی از دشمنان نیتن در این نسخه است. این موضوع بسیار جالب است که دشمنان، خود را به چشم شخصیت منفی نمی‌بینند و آن‌ها هم اهدافی همانند نیتن دارند و برای بدست آوردنش مبارزه می‌کنند. این نکته می‌تواند کار را برای نیتن سخت کند، چرا که رقبا توانایی بالایی در شکار گنج دارند و از این حیث در حد و اندازه‌های خود او هستند!


یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اعضای ناتی‌داگ، ساخت یک ادامه برای بازی‌های موفق گذشته است. تیم سازنده برای هر کدام از نسخه‌های قبلی، بالاترین حد خلاقیت و توانایی خود را به کار گرفته تا یک اثر فوق‌العاده و بی‌نقص را روانه بازار کند. وقتی موضوع سخت می‌شود که همین تیم مجبور باشد تا بار دیگر این اتفاق را تجربه کند. به این شکل که ایده‌های جدید و قوی تولید کند تا همه چیز نسبت به نسخه‌ی قبلی بهتر و بزرگ‌تر بنظر برسد. از همین‌رو آن‌ها اعلام کرده‌اند که این اخرین نسخه از مجموعه آنچارتد خواهد بود که توسط ناتی‌داگ ساخته شده است. چنین گمانه‌زنی‌هایی نشان می‌دهد که احتمالا در آینده نسخه‌های بیشتر از مجموعه آنچارتد را ببینیم، اما ناتی‌داگ دیگر در ساخت آن نقشی نخواهد داشت. از طرفی بارها اعلام شده که داستان نیتن دریک در نسخه چهارم به پایان می‌رسد. پس احتمال آن بسیار زیاد است که در نسخه‌های بعدی شاهد حضور شخصیت‌های کاملا جدیدی باشیم. یک سوال بزرگ نیز بوجود می‌آید: «چه سرنوشتی انتظار نیتن دریک را می‌کشد؟» نیل دراکمن (Neil Drukmann) کارگردان بازی Uncharted 4: A Thief’s End در مصاحبه‌های احیر خود از عکس‌العمل کسانی گفته که بازی را به اتمام رسانده‌اند:

تا به امروز افرادی در بین ما حضور داشتند که بازی را تست و نظرات خود را با ما در میان گذاشته‌اند. جالب است بدانید که پایان‌بندی بازی باعث ایجاد نوعی تفرقه میان آن‌ها شد و بحث‌های بسیاری بین آن‌ها شکل گرفت. این موضوع باعث خوشحالی ماست.


با وجود چالش‌های پیش رو و نیاز به پیشرفت بیشتر در نسخه‌ چهارم، اعضای تیم ناتی‌داگ باز هم خلاقیت‌های زیادی به خرج داده و از طرفی نهایت استفاده را از سخت‌افزار قدرتمند پلی‌استیشن 4 برده است. آن‌ها پیش‌تر با نسخه بازسازی شده The Last of Us با سخت‌افزار پلی‌استیشن 4 آشنا و به‌نوعی تمرین کرده‌اند! حالا فرصت خوبی برای آن‌ها به وجود آمده تا باز هم از لحاظ بصری از سیر بازی‌های موجود پیش بیفتند و همه چیز را یک قدم رو به جلو ببرند. تیم سازنده Uncharted در این نسخه دچار تغییراتی نیز شده است. به طور مثال کارگردان سه نسخه قبلی یعنی خانوم امی هنیگ (Amy Hennig) از ناتی‌داگ جدا شده و به ویسرال گیم (Visceral Game) پیوسته است. این موضوع باعث شد تا تیم کارگردانی The Last of Us مدیریت ساخت و توسعه بازی را در دست گیرد. زوج نیل دراکمن (Neil Druckmann) و بروس استرلی (Bruce Straley) با مجموعه آنچارتد بیگانه نیستند و به جز نسخه سوم در بازی‌های اول و دوم حضور داشتند. دراکمن به‌عنوان نویسنده در دو نسخه اول حضور داشت و استرلی کارگردانی نسخه‌ دوم را بر عهده داشت. نولان نورث (Nolan North) صداپیشه شخصیت نیتن دریک در اظهار نظر اخیر خود، در مورد حضور این دو کارگردان صحبت کرده است:

با ورود و دراکمن و استرلی به پروژه Uncharted 4‌ بسیاری از تصمیمات در زمان حضور هنیگ کنار گذاشته شد و مسیر بازی عوض شد. آن‌ها کار را به شیوه خود آغاز کردند و همه چیز را با سلیقه خودشان جلو بردند.

با این تفاسیر متوجه این موضوع می‌شویم که تغییرات ناگهانی در استودیو ناتی‌داگ صورت گرفته و پروژه پس از شروع به این کارگردان‌ها سپرده شده است. گرچه ما می‌دانیم که این دو نفر امتحان خود را در پروژه‌ The Last of Us پس داده‌اند و به راحتی می‌توان به آن‌ها و سلیقه‌شان احترام گذاشت. حتی می‌توان به حضور و تاثیر استرلی در نسخه دوم نیز اشاره کرد. اون به عنوان طراح و کسی که کارگردانی گیم‌پلی بازی را برعهده دارد، بهترین تجربه مجموعه را در قالب نسخه دوم به طرفدارها هدیه داده است. شاید بتوان دلیل اصلی موفقیت کمتر نسخه سوم نسبت به دوم را، عدم حضور استرلی دانست (گرچه نسخه سوم نیز موفقیت‌های بسیاری به دست آورد)

برای بزرگ‌نمایی روی عکس کلیک کنید

صحبت از نولان نورث شد و بهتر است به معرفی دیگر اعضای تیم بازیگران نیز بپردازیم. تروی بیکر (Troy Baker) که صدای او را در بازی‌های بزرگ زیادی شنیده‌ایم، در نقش شخصیت سم دریک ظاهر شده و در کنار نولان نورث زوج بسیار جذابی را بوجود آورده است. مثل سابق امیلی روز (Emily Rose) در قالب شخصیت الینا فیشر و ریچارد مک‌گوناگل (Richard McGonagle) نیز در قالب ویکتور سالیوان (Victor Sullivan) به ایفای نقش می‌پردازند.

اولین پیشرفت بزرگی که در نسخه چهارم با آن روبرو هستیم، آزادی عمل بیشتر در انجام مراحل بازی و بزرگ‌تر شدن محیط‌ها است. دیگر با یک بازی کاملا خطی طرف نیستیم و از طرفی آزادی عمل آن‌قدر بالا نیست که به آن لقب یک Open World‌ کامل را بدهیم. نمایش‌هایی که تاکنون از بازی دیدیم و اظهارنظر افرادی که به تجربه بازی پرداخته‌اند نشان می‌دهد که بازی تا حدود زیادی به سمت یک Sandbox رفته و این موضوع را در تمام مراحل بازی می‌توان حس کرد. شما آزاد هستید تا در محیط بازی بگردید و در آن کاوش کنید. محل دشمنان را پیدا کنید و به هر شکلی که دلتان خواست به سمتشان حمله کنید. اگر به مخفی کاری علاقه دارید، بدون هیچ سر و صدایی و با صبر و حوصله بیشتر، دشمنان را یکی پس از دیگری از پای دربیاورید.

 اگر درگیر شدن مستقیم با دشمنان و به رگبار بستن آن‌ها را دوست دارید، بازی دست شما را باز گذاشته تا همه جا را منفجر کنید و از صحنه‌های سینمایی بوجود آمده نهایت لذت را ببرید. در بعضی از قسمت‌های بازی نیز می‌توانید دشمنان را دور بزنید و بدون هیچگونه درگیری به ماموریت خود پایان دهید! دشمنان نیز نسبت به قبل باهوش‌تر شده‌اند و همین موضوع کار را کمی سخت‌تر و بازی را کمی واقعی‌تر از گذشته می‌کند. همچنین بسیاری از ویژگی‌های مخفی کاری The Last of Us نیز به Uncharted 4‌ اضافه شده‌اند و از این نظر شاهد تفاوت‌های زیادی با سه نسخه‌ اول خواهیم بود. توانایی دشمنان فقط در مورد هوش مصنوعی خوب آن‌ها ختم نمی‌شود و آن‌ها نیز توانایی بالا رفتن از دیوارها و پریدن از سطوح مختلف را مثل نیتن خواهند داشت. وقتی دشمنان از وجود شما در محیط باخبر شوند، شیوه‌ی گشت‌زنی آن‌ها نسبت به زمانی که از وجودتان اطلاع نداشتند کاملا تغییر می‌کند.


برای گشت و گذار در محیط بزرگ بازی، وسیله نقلیه در اختیار خواهید داشت که این دومین پیشرفت بزرگ نسخه چهارم به‌شمار می‌رود. در بعضی از مراحل بازی، یک جیپ در اختیار دارید که روند بازی را به کل تغییر می‌دهد. در آخرین نمایش منتشر شده از بازی، چپتر دهم بازی با نام برج‌های دوازده (The Twelve Towers) و نقش بسیار مهم خودروی جیپ را در آن شاهد بودیم. شما می‌توانید به راحتی در محیط بازی جابه‌جا شوید و به همه جا سرک بکشید. با رسیدن به محل مورد نظر پیاده شوید و در آن‌جا گشت بزنید و به جستجو بپردازید. طناب ضخیم و بلندی در جلوی این جیپ تعبیه شده که به شما اجازه می‌دهد برخی از اجسام سنگین را به عقب بکشانید یا حتی از آن برای بالا رفتن از سطوح شیب‌دار استفاده کنید. همان‌طور که قبل‌تر دیده‌ایم تعقیب و گریزهای بسیار هیجان‌انگیزی هم در بازی وجود دارد که به کمک این جیپ صورت می‌گیرد و حال و هوای کاملا جدیدی به بازی‌های مجموعه آنچارتد خواهد داد.

تعقیب و گریز با استفاده از وسایل نقلیه، حال و هوای تازه‌ای به بازی می‌بخشد

در نمایش گیم‌پلی بازی در E3 سال گذشته دیدیم که برای همین تعقیب و گریز‌ها هم مسیرهای مختلفی وجود دارد که می‌توان با استفاده درست از میانبرها نتیجه بهتری برای فرار از دست دشمنان گرفت. ایده‌ بعدی تیم سازنده برای پیشرفت نسخه چهارم، طنابی هست که نیتن به همراه دارد. نیتن طناب را به سمت هدف پرتاب کرده و پس از گیر کردن آن در نقطه‌ی مورد نظر، خود را به طناب آویزان کرده و به سمت دیگری می‌پرد. طناب می‌تواند به نقاط مختلف‌ وصل بشود و یک نقطه‌ چرخش ایجاد کند. همچنین یک چکش صخره نوردی نیز در اختیار خواهید داشت. این چکش زمانی به کار می‌رود که برای بالا رفتن از دیوارها جای دستی وجود نداشته باشد. یکی از خصوصیات مجموعه Uncharted دفترچه نیتن است که در بازی‌های قبلی وجود داشته و برای پیدا کردن نشانه‌ها و حل پازل‌ها از آن استفاده می‌شد. حالا و در برخی مواقع می‌توانید سمبل‌ها را بررسی کنید و نیتن این سمبل‌ها را در دفترچه‌اش ثبت خواهد کرد. بسیاری از موارد این‌چنینی انتخابی هستند، اما اگر بیشتر در محیط بازی جستجو کنید، مکان‌هایی را پیدا خواهید کرد که نیتن طرح آن‌ها را در دفترچه‌اش می‌کشد. با توجه به این موضوع، دفترچه شما با فردی که بازی را با سرعت بیشتری به پایان رسانده، فرق خواهد داشت. این ویژگی باعث می‌شود با پیش‌زمینه داستان بیشتر آشنا شوید و بیشتر از بخش‌های مختلف دنیای Uncharted 4 سردربیاورید.



حتی با یک نگاه ساده نیز می‌توان به قدرت بصری Uncharted 4 پی برد. از محیط‌ها گرفته تا کاراکترها، همه با دقت و وسواس بسیار بالایی طراحی شده‌اند. همان‌طور که اشاره شد، پلی‌استیشن 4 فرصت خوبی را در اختیار تیم‌ سازنده گذاشته است تا برای بهتر شدن بازی از آن استفاده کنند. مدل شخصیت نیتن در نسخه سوم 250 استخوان داشت که این تعداد در نسخه چهارم به عدد 800 رسیده است. بنابراین علاوه بر مدل‌سازی بهتر شاهد انیمیشن‌های طبیعی‌تری نیز از او خواهیم بود. انیمشن‌های مجموعه Uncharted حتی در نسل قبل نیز جزو بهترین‌ها بود، اما باز هم شاهد پیشرفت بسیار زیادی هستیم. به طور مثال برای بالا رفتن نیتن از دیوار، حدود 100 انیمیشن درنظر گرفته شده که باعث می‌شود هیچ‌گاه حرکات تکراری از او نبینیم! موهای روی سر و بدن نیتن و دیگر شخصیت‌ها بسیار واقعی طراحی شده و فیزیک منحصر به فردی دارند. به شکلی که بر اثر حرکات، باد، باران و اتفاقات دیگر، واکنشی متناسب از خود نشان می‌دهد.


لباس نیتن نیز یکی از مواردی بود که مورد توجه سازندگان قرار گرفته و با جزییات بسیار بالایی طراحی شده است. تمام حرکات نیتن و همینطور وزش باد، تاثیر شگفت‌انگیزی روی لباس خواهد گذاشت. تمام این موارد نشان می‌دهد که هیچ چیز از قلم نیوفتاده است و با یک مدل‌سازی فوق‌العاده طرف هستیم. اما شاید هیچ‌چیز به اندازه چهره شخصیت‌ها در کانون توجه قرار نگیرد. ناتی‌داگ ویژگی‌های فیزیکی بی‌نظیر و بسیار دقیقی را در صورت نیتن پیاده‌سازی کرده‌ است. در نسخه‌ی سوم این مجموعه، چهره نیتن دارای 120 نوع حرکت متفاوت بود که این تعداد در این نسخه به 800 عدد رسیده است! برای تمام اجزای مدل‌های طراحی شده، چند تیم مختلف در کنار هم کار کرده و بازنگری‌های بسیاری صورت گرفته است و خوشحالیم که نتایج بسیار خوبی را در تریلرهای بازی دیده‌ایم.


محیط‌های بازی نیز با دقت بسیاری ساخته شده است. ناتی‌داگ استودیویی است که وسواس بسیاری به خرج می‌دهد. اعضای تیم هنری حتی برای یک تکسچر ساده در نقطه‌ای که ممکن است بسیاری به آن هیچ توجهی نکنند، وقت زیادی می‌گذارد تا به نتیجه مطلوب برسد. با این اوصاف مسلما اتفاقات فوق‌العاده‌ای در طراحی بصری بازی شاهد خواهیم بود. سیستم فیزیک بازی به صورت اختصاصی بوسیله ناتی‌داگ ساخته شده و تیم سازنده دو سال برای توسعه آن زمان صرف کرده‌اند! این سیستم کمک بسیاری به واقعی جلوه کردن تمام اشیای موجود در محیط کرده است. این به این معنی است که تمامی اشیا از فیزیک واقعی با توجه به اندازه و وزنی که دارند برخوردار هستند، تا در هنگام برخوردها یا انفجارها واکنشی طبیعی داشته باشند. همچنین تخریب پذیری هم در مورد بسیاری از اشیای موجود در بازی وجود دارد.

حرکات گیاهان و برگ‌ها نیز در نمایش بازی به‌شدت خودنمایی می‌کردند و نسبت به برخورد واکنش بسیار طبیعی نشان می‌دادند و حتی می‌شد به راحتی در میان پوشش‌های گیاهی مخفی شد. چنین محیطی با شلوغ شدن طبیعی‌تر جلوه می‌کند و تیم سازنده از این موضوع نیز غافل نشده است. محیط‌ها پر شده از NPCهایی که رفتار بسیار واقعی از خود نشان می‌دهند. افرادی با فرهنگ‌ها و نژاد‌های مختلف که در حال خرید، تجارت و صحبت کردن هستند و حتی می‌توان در میان آن‌ها گشتی زد و با رفتار آن‌ها بیشتر آشنا شد. شلوغی محیط بازی و بکارگیری چنین حجمی از جزییات در آن، ساندگان را ناچار به استفاده از 30 فریم برثانیه کرده است. آن‌ها عقیده دارند که 30 فریم متعادل، بسیار بهتر از نرخ فریم 60 اما نامتعادل است.


تعامل با محیط اطراف چیزی بود که در The Last of Us توجه ویژه‌ای به آن شده بود و حالا در Uncharted 4 هم شاهد آن خواهیم بود. به عقیده نیل دراکمن صحنه‌های تاثیرگذار بازی فقط نباید حاوی انفجار و اتفاقات سینمایی عجیب و غریب باشد. او اعتقاد دارد که می‌توان در کنار این نوع صحنه‌ها، بیشتر با احساسات بازی کرد و گیمر را به عمق روابط شخصیت‌ها کشاند. در The Last of Us و بخصوص بسته الحاقی Left Behind صحنه‌‌های زیادی را دیدیم که پیش‌زمینه‌ای از آن‌چه قرار است در Uncharted 4‌ شاهدش باشیم را به ما می‌دهد. به‌طور مثال صحنه‌ای که دو دختربچه وارد یک مغازه مخصوص هالووین می‌شوند و مشغول استفاده از ماسک‌ها و اسباب بازی‌های درون آن محیط می‌شوند. گیمر دقایق زیادی را صرف می‌کند تا به‌دور از اکشن و دقایق نفس‌گیر بازی، کمی بازی‌های مختلف را تجربه کند و بیشتر با رفتار شخصیت‌های بازی آشنا شود.

این بار آزادی عمل بیشتری درگیم‌پلی بازی وجود دارد

یکی از نکات جالبی که چند ماه پیش و در جریان رویداد پلی‌استیشن به نمایش گذاشته شد، امکان انتخاب از میان چند دیالوگ به‌وسیله گیمر بود. قرار است در بعضی از قسمت‌های بازی، گیمر تصمیم بگیرد که چه مکالماتی بین شخصیت‌ها ردوبدل شود. این موضوع در ابتدا باعث بوجود آمدن حدس و گمان‌هایی از سوی طرفدارها شد. آن‌ها گمان می‌کردند که با این اتفاق، می‌توان تغییراتی در داستان یا پایان‌بندی آن ایجاد کرد. اما ناتی‌داگ خیلی زود این ابهامات را برطرف کرد و مسئولین این استودیو اعلام کردند که قرار نیست با یک Mass Effect طرف شویم و بازی فقط یک پایان خواهد داشت. نسخه چهارم قرار است طولانی‌ترین بازی مجموعه نیز باشد. شاید همه موارد یاد شده و همچنین آزادی عمل بیشتر در کنار بزرگ‌تر شدن بازی، باعث شده تا چنین اتفاقی بیوفتد.



جدا از بخش تک‌نفره که به‌تنهایی می‌تواند موجبات موفقیتی بزرگ برای Uncharted 4: A Thief’s End را فراهم کند، شاهد یک بخش چندنفره کامل و بسیار هیجان‌انگیز نیز خواهیم بود. تاکنون دو بار نسخه آزمایشی (بتا) بخش چندنفره در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است و بازخوردهای نسبتا خوبی را شاهد بودیم. در نسخه آزمایشی بسیاری از امکانات و سلاح‌ها وجود نداشت و فقظ شاهد مود Death Match‌ بودیم. بخش چندنفره برخلاف بخش تک‌نفره، با 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. اولین نمایش این بخش را در رویداد پلی‌استیشن سال گذشته دیدیم و از آن زمان اطلاعاتی نیز در مورد آن منتشر شده است. جالب‌ترین موضوع در مورد این بخش وجود قدرت‌های ماورا‌ءالطبیعه‌ است که همه چیز را دگرگون می‌کند. این قدرت‌ها با انجام فعالیت‌های خاص آزاد می‌شوند و انواع مختلفی دارند. می‌توانید مثل یک رادار محیط بازی را ببینید و از مکان اعضای تیم حریف مطلع شوید. یا اینکه ضربات مهلکی به آن‌ها وارد کنید، حرکت آن‌ها را آهسته کنید. جالب‌ترین این قدرت‌ها چینتامانی اِستون (Cintamani Stone) نام دارد که مثل یک نارنجک بزرگ عمل می‌کند و هر چه اطرافش باشد را تا شعاع مشخصی از بین می‌برد!


سیستمی در بخش چندنفره وجود دارد که همراهانی تحت کنترل هوش مصنوعی در کنار شما قرار می‌دهد. این همراهان می‌توانند برای شما پول بدست بیاورند. اگر دوست شما که از طریق هوش‌مصنوعی کنترل می‌شود بتواند بازیکنان اصلی تیم حریف را از میان بردارد، پول بیشتری دریافت خواهید کرد. پول درون بازی نیز برای خرید آیتم‌های بیشتر کاربرد دارد. بحث جنجالی ماه‌های گذشته در مورد خرید درون‌برنامه‌ای بازی بود و بسیاری گمان می‌کردند آیتم‌های ویژه‌ای برای خریداران درنظر گرفته شده و سازندگان به فکر کسب درآمد بیشتر هستند. خوشبختانه این موضوع نیز خیلی زود با واکنش ناتی‌داگ همراه بود و اعلام شده که آن دسته از بازیکنانی که وقت و حوصله کافی برای پیشروی در بازی و جمع کردن امتیاز و پول بیشتر ندارند، می‌توانند با پول واقعی نسبت به خرید اقدام کنند. همچنین اعلام شد که هیچ آیتم اضافه‌ای برای خریداران درنظر گرفته نشده است. پس از انتشار بازی نیز آیتم‌های بسیار متنوعی به فروشگاه بخش چندنفره اضافه می‌شود. این نکته را از قلم نیندازیم که قرار است پس از مدتی، امکان استفاده از وسایل نقلیه در بخش چندنفره نیز به بازی اضافه شود. بخش چندنفره در زمان انتشار دارای هشت نقشه‌ی منحصر‌به‌فرد خواهد بود. با توجه به حجم بالای هر دو بخش تک‌نفره و چندنفره، به احتمال فراوان بخش‌ چندنفره در دیسک بازی وجود نخواهد داشت و خریداران می‌توانند به صورت رایگان آن را دانلود کنند.



Uncharted 4: A Thief’s End سه بار تاخیر خورد و مسیر دشواری برای تیم سازنده و طرفداران طی شد تا به این نقطه برسیم و سرانجام پس از گولد شدن بازی، مشغول روزشماری برای تجربه‌ بازی شویم. همه چیز برای آخرین ماجراجویی نیتن دریک آماده است و از همین حالا و قبل از تجربه بازی، بحث‌های فراوانی در مورد چگونگی به پایان رسیدن داستان او بین طرفدارها شکل گرفته است. Uncharted 4 اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، به یکی از بهترین بازی‌های نسل هشتم تبدیل خواهد شد و از طرفی امیدوارم پیشرفت‌های آن به حدی باشد که در آینده از آن به‌عنوان بهترین بازی مجموعه آنچارتد یاد شود. Uncharted 4: A Thief’s End در تاریخ 21 اردیبهشت 1394 (21 می 2016) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود. خود را برای شکار آخرین گنج و دیدن ثروتی که در تریلرها از آن یاد می‌شد آماده کنید!

  • دانلود نرم افزار | سافت گذر

نظرات کاربران (3 عدد)

ثبت پاسخ مهمان پنج شنبه 26 فروردین 1395
واقعا عالی بود
کی این مقاله رو نوشته؟؟؟
ثبت پاسخ مهمان پنج شنبه 26 فروردین 1395
خیلی منتظر این بازی هستم ولی خیلی تاخیر خورده خداکنه زودتر بیاد
مقاله هم خیلی کامل بود لذت بردم ممنون
ثبت پاسخ مهمان پنج شنبه 26 فروردین 1395
خیلی منتظر این بازی هستم ولی خیلی تاخیر خورده خداکنه زودتر بیاد
مقاله هم خیلی کامل بود لذت بردم ممنون

ثبت نظر

کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
ثبت نظر