گزیده‌ی نقد سایت پولی‌گان بر بازی Gravity Rush 2

گزیده‌ی نقد سایت پولی‌گان بر بازی Gravity Rush 2
هنوز اندکی به انتشار رسمی Gravity Rush 2 مانده و نقدهای بازی کم کم دارند منتشر می شوند. ساعاتی پیش، سایت پولی‌گان هم نقد خود از این بازی را به قلم ویتنی رینولدز به انتشار رساند. در ادامه گزیده ای از متن منتشر شده توسط وبسایت پولی گان را خواهید خواند.
  • جدیدترین بازی ها
هنوز اندکی به انتشار رسمی Gravity Rush 2 مانده و نقدهای بازی کم کم دارند منتشر می شوند. ساعاتی پیش، سایت پولی‌گان هم نقد خود از این بازی را به قلم ویتنی رینولدز به انتشار رساند. متنی که در آن با اشاره به مکانیک های بازی، آن را یک عنوان روشن و تازه و اصیل می خواند که حتی می توان پس از اتمام آن هم سراغش رفت. Gravity Rush طبق گفته ی رینولدز مشکلاتی دارد، اما این مشکلات مانع لذت بردن از بازی نمی شوند. امتیاز سایت پولی گان به این بازی 7.5  از 10 است. در ادامه گزیده ای از متن منتشر شده توسط وبسایت پولی گان را خواهید خواند.

Gravity Rush 2  عنوانی است در مورد پرت کردن خودتان از ساختمان های مختلف،
با هدفی والا.
البته این تنها عنوانی نیست که به این موضوع می پردازد. Gravity Rush  اصلی، یک بازی اکشن ادونچر از کارگردان بازی های چون Silent Hill  و Siren، آقای کیچیرو تویاما بود که به تازگی از ساختن عناوین ترسناک فراغت یافته بود. این بازی یکی از بهترین بازیهای PS Vita بود که بعداً برای PS4 هم پورت شد. اما Gravity Rush 2 انحصاراً برای PS4 عرضه شده و این اکشن-ادونچر بر پایه ی مکانیک های فیزیکی را در جایگاهی قرار داده که افراد زیادی بتوانند ماجراهای کت، قهرمان این سری را دنبال کنند.

مکانیک مرکزی این بازی قطعاً مکانیکی منحصر به این بازی و قهرمانش است: کاراکتر اصلی، کت، می تواند کنترل کند که جاذبه چگونه روی او و اشیای محیطش تاثیر بگذارد. او تصمیم می گیرد که کدام طرف پایین محسوب شود، پس اینگونه هیچ وقت پرواز نمی کند – بلکه سقوط می کند. Gravity Rush 2 دنیایی را می سازد که کت در آن می تواند قوانین ساده و بدیهی طبیعت را جابجا کند و بازی دلایل و راه های مختلفی برای انجام این کار پیش پای وی می گذارد. حتی اوقاتی که مکانیک های بازی ثابت و کمی خسته کننده می شوند، داستان کت و دنیایی که در آن زیست می کند مخاطب را روی صندلی نگه می دارد.

Gravity Rush 2 از جایی شروع می شود که کت از دنیای بازی قبلی دور افتاده و در محیطی جدید، با چهره هایی جدید زندگی می کند. جایی که او دیگر همان قدرت های قبلی اش را هم ندارد. من به عنوان کسی که برای اولین بار با این سری برخورد داشتم، داشتم یاد می گرفتم که دنیای کت چگونه دنیایی است و این جهان را از چشمان او می دیدم.
اولش کمی سخت بود که با مکانیک های بازی احساس راحتی پیدا کنم. این که دید شما افقی باشد و کت طول آسمان را بجهد و معانی ساده ای مثل «پایین» و «بالا» مدام تغییر کنند کمی سخت است، بخصوص آن اوایل. اولین بعد از ظهری که به انجام بازی پرداختم، باید هر چند دقیقه یک بار آن را رها می کردم چون سرم داشت گیج می رفت. من به زودی با بازی خو گرفتم، اما کسانی که مشکلات حرکتی مربوط به ویدئوگیم را دارند ممکن است از تغییرِ مدام پرسپکتیو دوربین خسته و دلزده شوند.

مبارزات در Gravity Rush 2 قوی و کمتر سرگیجه آور است. حرکات کت ساده اند؛ روی زمین را در هوا او می تواند لگد بزند و از قدرت های جاذبه ای اش استفاده کند تا به خاکسترها جان ببخشد، یا در مواقع خاصی حملات قدرتمندی را حواله ی دشمنانش کند. دشمنان اصلی کت، هیولاهایی هستند که Nevi خوانده می شود و شکلشان به همان عجیب و غریبی ای است که دنیای پیرامونشان. آنها همزمان روغنی و تاریکند، موجوداتی با چشمانی قرمز در مکان های غریب. این را دوست داشتم که هر مدل مختلفی از Nevi، تقریبا یک چیز آشنا داشت – ماهی، اسب، پرنده – اما همیشه از پایه و اساس عجیب و تهدید کننده بودند و باید راهی پیدا می کردم که هرچه زودتر از شرشان خلاص شوم.
مبارزات بازی سریع اند – وقتی ریتم بازی دستتان آمد و دوربین هم همگامتان پیش رفت، به هوا پریدن و لگد زدن تو صورت Nevi ها می تواند شبیه یک بالای خشن و نفس گیر باشد که در فضایی سه بعدی انجام پذیرفته. همینطور که در بازی پیش می روید، کت می تواند قابلیتی پیدا کند که انواع مختلفی از جاذبه را تغییر دهد – Lunar باعث می شود او سریع و سبک شود و Jupiter اجازه می دهد سنگین و قدرتمند باشد. برای مبارزات هرچه بهتر، باید بدانید که کدام یک از این حالت ها می تواند بهتر به کارتان بیاید. برای خود من بسیار لذتبخش بود که فهمیدم می توانم از قدرت های جاذبه ای کت برای بلند کردن دشمنان و پرت کردنشان به سوی همدیگر استفاده کنم.
برای اینکه مبارزات لذت بخش باشند، دوربین باید جایی آن بالا باشد، و متاسفانه همیشه اینطور نیست. من ساعات اولیه بازی فقط داشتم کاری می کردم که دوربین در مکان درستی قرار بگیرد تا بتوانم به کارهای دیگرم برسم و 40 ساعت بعد، هنوز مطمئن نبودم که دوربین در جای درست است یا نه. این بازی از سیستم کنترل دوربین motion-sensor در کنترلرهای دوآل‌شوک پلی استیشن 4 بهره می برد، که گاهی اوقات طبیعی و به درد بخور می شود، اما بیشتر اوقات بر خلاف خواسته ی ما عمل می کند، بخصوص هنگام مبارزات.
اما داستان کت، با چیزهای کوچکی شروع می شود. با چیزهای کوچک شخصی ای که بین او و افراد محل زندگی جدیدش ستیز ایجاد می کند. هر بخش Gravity Rush 2 انگار جدا باشد، اما در عین حال به بخش دیگر وصل است، مثل بخش های مختلف یک کامیک بودک. داستان بازی در میان پرده هایی که به شکل پنل های کامیک بوک طراحی شده اند روایت می شود.

عمیق بودن داستان Gravity Rush 2 باعث شد این بازی را ادامه دهم و فقدان اطلاع من از بازی اول در نیمه ی اول این بازی برایم کمی مشکل ساز شد. بقیه ی بازی کاراکترهایی که از پیش وجود داشتند را اضافه کرد که همه زن بودند و با اینکه نمی شناختمشان، به شدت هیجان زده ام کردند. با اینکه من احساس نکردم که چیز زیادی را از دست دادم، اما احساس کردم لحظاتی در بازی وجود دارد که برای کسانی که با این سری آشنا هستند قابل درک تر است. اما اگر بخواهم که این فضاهای خالی را پر کنم، Gravity Rush Remastered منتظر من است.

منبع: پولی گان
  • دانلود نرم افزار | سافت گذر

نظرات کاربران (0 عدد)

اولین نفری باشید که در مورد این خبر نظر میدهد.

ثبت نظر

کاربر گرامی چنانچه تمایل دارید، نظر شما به نام خودتان در سایت ثبت شود، لطفاً وارد سایت شوید.
ثبت نظر
لوگوی جشنواره وب و موبایل ایران